بستن پاسیو با توری برای رهایی از مزاحمت کبوترها – نماسازان پیشرو

یکی از مشکلاتی که امروزه اکثر ساکنین آپارتمان ها در کلان شهرها با آن مواجه هستند رفت و آمد پرندگان از جمله کبوترها داخل نورگیر و پاسیو ساختمان است. این مورد به دلیل آلودگی های صوتی و ریختن فضولات آنها حائز اهمیت است. در این مقاله راه چاره بیان شده و به خدمات شرکت نماســازان پیشـــرو در این زمینه اشاره خواهد شد. با خواندن این مطلب گره بزرگی از کار شما باز خواهد شد!!

بستن نورگیر پاسیو حیاط خلوت با توری

منظور از نورگیر پاسیو و حیاط خلوت چیست؟

امروزه در تمامی آپارتمان های ساخته شده وجود نورگیر یا همان پاسیو و یا همان حیاط خلوت امری کاملا ضروری است. چرا که در صورت عدم وجود آن به هیچ وجه نور کافی برای تمامی واحد ها تامین نخواهد شد. نورگیرها بسته به نقشه ساختمان در جایی قرار می گیرند که بهترین کارایی را از جهت تامین نور داشته باشند.

به طور معمول پاسیوها در بسته به محل قرارگیری به سه مدل تقسیم می شوند. نورگیرهایی که از یک وجه باز بوده و سه دیوار دارند. نورگیر های که از دو وجه باز بوده و دو دیوار دارند و در نهایت نورگیرهایی که از هر چهار طرف بسته بوده و فقط سقف آنها باز می باشد.

ضرورت بستن و محصور کردن پاسیو

در بسیاری از ساختمان ها این نورگیر ها تبدیل به محل رفت و آمد پرندگان و بعضا درست شدن لانه برای آنها می شود. رفت و آمد پرندگان علاوه بر سر و صدا بدترین معضلی که به وجود می آورد، جمع شدن و ریختن فضولات آنها در پاسیو خصوصا در پایینترین قسمت نورگیر و لبه های پنجره ها می باشد.

این فضولات علاوه بر بوی بد و چشم انداز زشتی که به وجود می آورند باعث تولید حشراتی نظیر کک شده و می توانند بسیار برای سلامتی زیان آور باشند. از همین رو اقدام برای محصور کردن پاسیو ساختمان امری کاملا ضروری برای آرامش و سلامتی افراد ساکن در آن ساختمان می باشد.

روشهای پوشاندن نورگیر و پاسیو ساختمان

امروزه برای رهایی از مشکلی که ذکر شد راه های زیادی وجود دارد. برخی موارد مالکان یک ساختمان اقدام به شاسی کشی نموده و سپس از ورق های پلی کربنات یا ورق های فلزی برای پوشش استفاده می کنند. برای این کار نیاز به نصب داربست بوده و انجام کار بسیار هزینه بر خواهد بود.

اقدام دیگری که مشاهده شده این است که از تورهای نخی استفاده شده و آن را روی نورگیر پهن می کنند. این کار دو عیب بزرگ دارد. توری ها چون از طرفین محکم کاری نمی شوند عملا بی فایده خواهد بود. عیب دیگر نیز پوسیدن این توری ها به مرور زمان به دلیل تابش آفتاب و بارش باران است.

یکی دیگر از کارهایی که در این راستا صورت می گیرد استفاده از سی دی هایی است که در گذشته روی آنها فیلم و موزیک ضبط می شد. معمولا این ایده به این خاطر است که این سی دی ها نور را منعکس کرده و باعث فراری دادن پرندگان می شود. ممکن است این کار تا حدی بازدارندگی داشته باشد اما به هیچ وجه روش مناسب و کاملی نخواهد بود. ضمن اینکه جلوه خوبی برای ساختمان نخواهد داشت.

اما بهترین راه برای این معضل چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

بستن پاسیو با توری

به طور قطع بهترین روش ممکن، استفاده از توری های فلزی برای پوشاندن نورگیرها و پاسیو ها می باشد. این کار محاسن و مزایایی دارد که همه جوره گواه بر صدق این روش است. در زیر به برتری ها و مزیت های این روش اشاره شده است:

  • عدم مزاحمت برای ورود نور به ساختمان
  • هزینه بسیار پایین و منطقی نسبت به دیگر روشها
  • عمری بودن و از بین نرفتن و پوسیدن مثل سایر روشهای دیگر
  • سهولت در اجرای کار
  • اضافه نشدن بار اضافی به ساختمان همانند روش شاسی کشی

با توجه به موارد مذکور استفاده از توری همه جوره به صلاح خواهد بود. البته حتما باید توجه داشت که کار با مصالح مرغوب انجام شده و مجریان کار تخصص و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشند.

بستن حیاط خلوت با توری

مصالح مورد نیاز در اجرای کار

متریال و مصالح به کار برده شده جهت انجام کار به طور کلی عبارتند از:

  1. توری
  2. سیم رابیتز گالوانیزه
  3. پیچ و رولپلاک و واشر جهت مهار توری
  4. لوله یا قوطی مناسب چنانچه پاسیو سقف نداشته باشد

در زیر به توضیح و شرایطی که این مصالح باید داشته باشند. خواهیم پرداخت.

توری مورد استفاده

مهمترین متریال مورد استفاده در پروژه محصور کردن پاسیو و نورگیر به طور قطع توری می باشد. توری مورد استفاده برای این امر انواع مختلفی دارد که آنها را توضیح داده و با هم مقایسه می کنیم و در نهایت بهترین گزینه را خدمت شما اعلام می کنیم.

توری مرغی

شاید اولین گزینه ای که به ذهن هرکس در رابطه با نصب توری پاسیو و نورگیر خطور کند استفاده از توری مرغی برای این کار باشد. حسن استفاده از این توری سبک بودن و قیمت مناسب آن است. اما عیب بزرگ این توری جنس نه چندان عالی و عمر کوتاه آن است. عیب دیگر این توری بیش از اندازه شل و ول بودن این مدل می باشد.

توری های نخی یا پلاستیکی

توری های نخی یا پلاستیکی گزینه دیگری هستند که می توان از آنها استفاده کرد. حسن این مدل توری ها در سبک بودن و ابعاد دلخواه است که تنوع اندازه آنها در بازار زیاد بوده و می توان یک توری یکپارچه برای کل نورگیر استفاده کرد. اما عیب بزرگ آنها باز هم در طول عمر کم آنها به علت پوسیده شدن می باشد.

توری های ضخیم یا فنس

نوع دیگر توری های  مورد استفاده در بحث نصب توری پاسیو و نورگیر فنس ها هستند. فنس ها از لحاظ جنس و کیفیت بسیار مطلوب می باشند. اما عیب آنها باعث شده است تا از آنها در این کار صرف نظر شود. سنگین بودن، انعطاف کم و گران بودن از مهمترین دلایلی است که برای این کار استفاده از آنها خیلی منطقی و عقلانی به نظر نمی رسد.

توری فرنگی گالوانیزه

اما بهترین و ایده ال ترین توری مورد استفاده در بحث نصب توری پاسیو و نورگیر توری فرنگی گالوانیزه می باشد. این توری از لحاظ ظاهری شباهت به توری مرغی دارد. این توری نسبت توری مرغی کمی ضخیم تر و از جنس گالوانیزه گرم بوده و به مرور زمان دچار زنگ زدگی و از بین رفتگی نمی شود. همچنین این توری منعطف، در نوع خود سبک و از لحاظ قیمتی مناسب می باشد. از همین رو پیشنهاد ما به تمام مشتریان این مدل توری می باشد، چرا که با گذشت زمان تجربه به ما ثابت کرده است که بهترین مورد برای اجرا این مدل می باشد.

بستن پاسیو با توری

در جدول زیر انواع توری ها از سه جهت مقایسه شده اند.

قیمت ماندگاری سختی اجرای کار
توری مرغی پایین کم متوسط
توری نخی متوسط کم متوسط
فنس بالا زیاد بالا
توری فرنگی متوسط زیاد متوسط

 

سیم رابیتز

اما آیتم بعدی در متریال مورد استفاده در مبحث نصب توری پاسیو و نورگیر سیم رابیتز می باشد. کاربرد سیم رابیتز ها در بافتن توری ها به یکدیگر می باشد. همانطور که می دانید عرض توری های موجود در بازار معمولا بین 100 سانت تا 200 سانت می باشد. لذا برای محصور نمودن نورگیرها ما مجبور به بافتن توری ها  و سپس نصب آنها می باشیم.

باید توجه داشت که سیم های رابیتز حتما باید از جنس گالوانیزه باشند تا به مرور زمان دچار پوسیدگی و پارگی نشوند. اگر این موضوع رعایت نشود توری ها از هم باز شده و همه زحمات بی نتیجه خواهد ماند.

پیچ و رولپلاک و واشر

دیگر متریال مورد استفاده در این مورد، پیچ و ورولپلاک و واشر می باشد. مورد مصرف این اقلام در تثبیت توری ها به دیواره های کناری نورگیر بعد از پهن کردن توری رو پاسیو می باشد. واضح است که جنس این پیچ ها و واشرها نیز حتما می بایست گالوانیزه باشد.

برای محکم کردن توری ها توسط پیچ و رولپلاک و واشر به هیچ عنوان نیاز به نوار های فلزی و شاسی کشی وجود ندارد. البته عدم نیاز به این موارد مشروط به این است که کار درست انجام شده و فواصل پیچ ها به گونه ای باشد که توری از جای خود کنده نشود.

میله یا قوطی نگهدارنده در سقف و لبه کار

معمولا در قسمت فوقانی(لبه بالایی کار) برای وجهی که توری برای آن نصب می شود ما نیاز به یک میله یا قوطی داریم تا به نوعی هم بخشی از وزن توری را مهار کند و هم باعث شق و رق وایسادن توری شود. چنان چه مساحت سقف یک نورگیر بزرگ باشد ممکن است برای سقف پاسیو نیز مجبور به استفاده از این لوله ها باشیم.

از لوله های مختلفی می توان برای این موضوع استفاده نمود. اندازه این میله ها خیلی مهم نمی باشد. فقط باید توجه داشت که لوله مورد نظر گالوانیزه باشد و قطر آن نیز آنقدر کم نباشد که به اصطلاح شکم دهد. قوطی سایز 4 در 8 نیز برای این کار بسیار مناسب می باشد.

قیمت بستن پاسیو با توری

براورد هزینه انجام کار ارتباط مستقیم با حجم کار و ابعاد هر نورگیر دارد. هرچه حجم کار بیشتر و ابعاد نورگیر بزرگتر باشد، مطمئنا هزینه انجام کار نصب توری پاسیو و نورگیر بیشتر خواهد بود. این هزینه به طور قطع بعد از بازدید از محل پروژه اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای انجام کار به نحو احسن باید توری ها به صورت چشمه به چشمه به همدیگر بافته شوند و نباید مثلا توری ها در هر نیم متر به نیم متر به یکدیگر متصل شوند. اگر در بافتن توری ها به یکدیگر ریزبینی و حوصله به کار گرفته نشود مطمئنا بعد از یک مدت کوتاه توری ها باز خواهند شد. این ریزه کاری ها و کیفیت انجام کار در هزینه کار مطمئنا تاثیر گذار خواهد بود.

شستن نورگیر و پاسیو قبل از اجرای توری

معمولا ساکنین یک ساختمان زمانی فکر پوشاندن نورگیر به ذهنشان خطور می کند که پاسیو ساختمان مامن کبوتر ها شده و حیاط خلوت پر از فضله های کفتر شده است. از همین رو شستشوی پاسیوها قبل از بستن توسط توری خیال شما را از کثیفی های موجود راحت می کند.

این کار توسط دستگاه واترجت یا همان آب پرفشار انجام می شود. با این کار فضای پاسیو عاری از هر گونه کثیفی شده و فضایی دلنشین را به شما خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود مبحث شستشوی نما را در وبسایت شرکت نماسازان پیشرو مطالعه بفرمایید.

اجرای کار بدون داربست با راپل(طناب)

برای بستن حیاط خلوت و پاسیو به هیچ عنوان نیاز به داربست نمی باشد. این کار توسط شرکت نماسازان پیشرو با راپل یا همان کار با طناب انجام خواهد شد. ایمنی بالاتر، قیمت ارزانتر، سرعت بیشتر اجرای کار و عدم مزاحمت تنها بخشی از برتری های کار با طناب نسبت به نصب داربست می باشد.

پوشاندن نورگیر پاسیو با توری

برای انجام کارهای در ارتفاع تمامی پرسنل شرکت نماسازان پیشرو دارای بیمه حوادث می باشند. همچنین قبل از شروع کار طبق قرارداد تمامی مسئولیت های پرسنل از مشتریان سلب خواهد شد.

بستن پاسیو با توری توسط نماسازان پیشرو

با مطالعه مطالب بالا حتما پی به ارزش کار خدمات راپل نمای ساختمان برده اید. شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو به طور تخصصس به انجام امور در ارتفاع و نمای ساختمان ها توسط راپل می پردازد. چنان چه از مشکل ورود پرندگان مزاحم به نورگیر خود و کثیفی فضولات آنها خسته شده اید می توانید با یک هزینه کاملا منطقی و معقول از شر این موضوع خلاص شوید. کل پروسه این کار از هنگام تماس شما تا اتمام کار بیشتر از سه روز نخواهد بود.

این شرکت با انجام بیش از 700 پروژه موفق در زمینه محصور کردن نورگیر ها توسط توری با رزومه ای موفق و کادری متخصص در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

تماس: 09128316620 – 02188548502

منبع مطالب این مقاله: www.petzlrappel.com