سهمیه غرامت بنزین تا ساعاتی دیگر پرداخت می شود


به گزارش رکنا، پس از حمله هکرها به پمپ بنزین های دولتی، سهمیه های جبرانی برای مالکان خودرو و موتورسیکلت در نظر گرفته شد. این سهمیه بنزین ساعت 3:30 بامداد دوشنبه به همراه سهمیه آذرماه به کارت های سوخت واریز می شود.

سهمیه بنزین از کارت های سوخت در ابتدای هر ماه شارژ می شود، بر این اساس سهمیه بنزین آذر 1400 امشب روی کارت های سوخت واریز می شود.

سهمیه ثابت بنزین برای خودروهای سواری شخصی 60 لیتر، خودروهای سواری دوگانه سوز 30 لیتر و برای موتورسیکلت ها 25 لیتر در ماه است و در هر کارت سوخت می توان سهمیه 9 ماهه ذخیره کرد.

علاوه بر سهمیه های ثابت، سهمیه جبرانی بنزینی که پس از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت در نظر گرفته شده بود نیز امشب پرداخت می شود.

هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه (۲۶ آبان) با اعطای سهمیه غرامت بنزین به دارندگان کارت سوخت برای جبران هزینه های انجام شده در دوره عدم دسترسی به سامانه هوشمند سوخت موافقت کرد.

به منظور جبران هزینه های متحمل شده به دارندگان کارت سوخت بنزین در مدت عدم دسترسی به بنزین سهمیه ای به دلیل مشکلات سیستم هوشمند سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت زیرمجموعه ذیربط، سهمیه جبرانی بنزین را به آدرس قیمت لیتری 15000 ریال در آذر ماه 1400 فقط یکبار خودرو اضافه کنید.

بر این اساس سهمیه جبرانی 10 لیتری بنزین برای خودروهای شخصی و سواری، خودروهای سواری و معلولان مدل بالا، سرنشینان شخصی، آموزشگاه های رانندگی، آژانس ها و دستگاه های عمومی، وانت های کم مصرف، وانت های پرمصرف (دوگانه) تعیین شد. مشعل و گاز مایع) و کامیون (دوگانه سوز و گاز مایع)، پنج لیتر برای موتور سیکلت، 20 لیتر بنزین برای خودروهای سواری عمومی (دوگانه سوز و گاز مایع)، تاکسی و وانت تاکسی (دوگانه سوز و LPG)، خط بین شهری ( دوگانه سوز و LPG)، وانت و کامیون های پرمصرف (بنزین)، 30 لیتر بنزین برای خودروهای سواری عمومی (بنزین سوز)، تاکسی (بنزین سوز)، خط بین شهری (بنزین سوز)، آمبولانس (بنزین سوز، دوگانه) مشعل سوخت و گاز مایع) و 40 لیتر بنزین برای اتوبوس، ون تاکسی (بنزین سوز) و مینی بوس (بنزین سوز)) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سهمیه بندی بنزین در کشور از 24 آبان ماه 98 با هدف اصلاح الگوی مصرف و افزایش فرصت های صادراتی با تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه از سر گرفته شد.

بر اساس سهمیه بندی بنزین، هر لیتر بنزین یارانه ای 1500 تومان و هر لیتر بنزین آزاد 3000 تومان قیمت گذاری شد. قیمت بنزین سوپر 3500 تومان تعیین شد.

بیست و ششمین سهمیه بنزین یارانه ای امشب در کارت های سوخت واریز می شود.