میزان مصرف گاز طبیعی در کشور زنگ خطری جدی است


به گزارش رکنا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی گفت: معاون اول رئیس جمهور روز چهارشنبه (26 آبان) بخشنامه ضوابط مصرف انرژی را به تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و سازمان ها ابلاغ کرد. استانداری ها بر این اساس، نهادهای دولتی باید اولین رصد مصرف بهینه این نعمت الهی باشند.

وی ادامه داد: با توجه به سرمای زودرس و زمستانی که از پاییز شروع شده و این کاهش دما شرایط را تحت الشعاع قرار داده است، مصرف خانگی-تجاری در یکی دو روز گذشته به بیش از 514 میلیون مترمکعب در روز رسید که زنگ.” یک خطر جدی است.

معاون وزیر نفت و گاز همچنین با بیان اینکه در این دستورالعمل ابلاغی به اجرای تدابیر سختگیرانه برای گذراندن فصل سرما با آرامش اشاره شده است، افزود: این موضوع در حوزه گازرسانی است و این مدیریت باید با جدیت پیگیر اجرای این دستورالعمل.” .

چگنی گفت: معتقدم این تحولات و تحولات نمی تواند کوچکترین خللی در اراده شما برای خدمت به مردم ایجاد کند؛ زیرا همه می دانیم که این همکاری، همدلی و کمک به یکدیگر یک کمک ملی است تا خدای ناکرده نتواند. مشکلی برای کشور نباشد